Danmarks bedste skolepodcast

Find al information om selve konkurrencen her

Følg også med i udviklingen på bloggen her

Baggrund

Da jeg sad og skrev på bogen, annoncerede Center for Podcasting, at man kunne nominere podcast til deres "Podcastprisen". Jeg havde samme efterår udgivet en virkelig flot lavet podcast, som nogle elever havde lavet i engelsk (Our podcast, Marienhoffskolen podcast) - den havde jeg virkelig lyst til skulle anderkendes - eller ihverfald have chancen for det. Men der var ingen kategorier der passede til en elevproduktion. Jeg skrev ind om det mon kunne blive en mulighed, men hørte ikke noget.

Der opstod idéen. Jeg laver da bare en pris selv - DM i skolepodcast. Men ret hurtigt kunne jeg godt fornemme, at jeg ikke skulle lave det alene. Først kontaktede jeg Uffe fra Skoletube, som var helt klar på idéen, og har lagt en masse arbejde i det. Uffe og jeg vurderede, at vi havde brug for endnu en spiller - og så kom Alinea med på holdet.

Herfra udviklede min oprindelige lille plan til at der skulle være konkrete undervisningsforløb, som deltagere kunne bruge - og så var det ellers bare igang med at skrive forløb og lave videovejledninger. Det kunne ikke være gjort uden et rigtig godt samarbejde med dygtige Astrid Pejtersen, som sidder på Alineas dansk-redaktion og har styr på tingene.

Derfor ligger der nu gratis forløb til indskoling, mellemtrin og udskoling hos Alinea. Meld gerne ind med respons på forløbene.

Forløb til indskolingen

Forløb til mellemtrinnet