Bogens podcast

I bogen henvises der til en podcast med en række afsnit - det er dem du finder her. Du kan naturligvis også finde dem i din fortrukne podcast-app.

• Speak - Gæst: Anders Høegh Nissen

• Podcast-genre - Gæst Rikke Gottfredsen

• Lytning i skolen - Gæst: Kia Lundsgaard Horan

• Lyde og musik - Anders Schunk

• Elevernes erfaringer - med Nanna og Sandra

• Liv i skolegården (audiowalk)

Audiowalks

Her kan du finde mit kort over audiowalks i Danmark. Det er slet ikke et komplet kort, men det udvikler sig stille og roligt. Har du en audiowalk som skal med, så kontakt mig meget gerne med link og beskrivelse.

Flere links henviser til siden www.lydvandringer.dk som jeg også meget gerne vil anbefale. En flot og gennemarbejdet side, og når den er mere udbygget er der ikke længere behov for min padlet

Eksempler på elevproduktion

Min skole (Marienhoffskolen i Ryomgård), har jeg sammen med gode kollegaer været omkring en række forløb, hvor udvalgte podcast er lagt ud på vores podcastfeed. Desuden er der også flere eksempler på podcast som flipped learning og igangsættende for opgaver.

Lyt for et eksempel til:

"Min historie af Jonas P" - Den personlige beretning

"Himmelhenteren" - Den korte fiktive fortælling med lyddesign

"Our podcast" - Det gode eksempel på podcast i engelsk

"Skriget - en gyserfortælling af Rosa 2. kl." - Beviset på at indskolingen også kan være med.

Når man taler om skolen

Podcast fra VIA CFU med Mikkel Aslak som vært. Pt. ligger der to afsnit.

• Afsnit 1: Innovation i undervisningen med Rune Schou

• Afsnit 2: Ungdomslitteratur i udskolingen med Finn Bangsgaard

SkoleTech

Jeg har udgivet et par podcast i mit firmanavn SkoleTech. Her kan du høre en artikel om podcastproduktion i skolen, som jeg læser op og beriger med lyd og eksempler på elevproduktioner. Det andet afsnit er fra en live-podcastproduktion med 150 7. klasser fra Iværksættermessen i Køge kommune.

Andre Podcasts til og om undervisning

Her en padlet med en masse forslag til podcast til både undervisere og elever. Fyld selv på med flere gode links.

Lyt til inspiration

Jeg har valgt en række få udvalgte podcast, som er gode at lytte til som inspiration til egne produktioner.